درباره ما

روزهایی که اقتصاد ایران صرفا بر نفت متکی بود احتمالا پایان یافته است و باید منتظر دور جدیدی از تحولات بر مبنای تولید بود. لازمه این امر فراهم سازی زیرساخت ها و تقویت آنها است تا بتوان انتظار رشد اقتصادی را داشت. در این بین رسانه قطعا بازوی مهمی برای تولیدگران است؛ بازویی برای اطلاع رسانی و پیگیری مشکلاتی که بر دوش تولیدکنندگان از گذشته وجود داشته است.

نکته مهم آن که هنوز طبقه مدیریتی در کشور و سازمان های دولتی بر شیوه های سنتی مدیریتی اصرار داشته و بسیاری اوقات بخش خصوصی که دارای ایده های مناسب برای مشورت هستند نادیده انگاشته می شوند. پرواضح است که رسانه قادر است پل ارتباطی بین بخش خصوصی و دولت باشد.

 وجه دیگر حمایت از تولید از سوی مصرف کنندگان است که رسانه در این حوزه نیز نقش مهمی بر عهده دارد. متاسفانه در دهه های گذشته مصرف بر مبنای عادات وابسته به واردات روز بروز به سمت کالاهای خارجی سوق داده شده و همین موضوع نیز عامل ورشکستگی برخی برندهای معتبر شد و حالا بعد از دهه ها، به واسطه تحریم شرایط برای بازگشت برندها به حوزه تولید فراهم شده است و باید از این فرصت برای شکوفایی و بازگشت به تولیدات ایرانی نهایت استفاده را برد.

«دیدبان اقتصاد و کسب و کار» با هدف به خدمت گرفتن رسانه به منظور شناخت فرصت ها و تهدیدها، دریافت راهکارها از استادان و کارشناسان صاحبنظر، بهبود روش ها با تکیه بر مدل های روز دنیا، استفاده از حداکثر ظرفیت برای انتقال مشکلات به سیاست گذاران و بروزرسانی علمی روش های مدیریتی و اقتصادی بنگاه ها  تبیین اثار و نتایج سیاست گذاری های دولت بر فضای کسب و کار پای به میدان نهاده است.

هدف این وبسایت اقتصادی آن است که بتواند به عنوان رسانه ای مستقل و خودجوش پل های ارتباطی علمی را بین بخش خصوصی و دولت و بخش خصوصی و مصرف کننده ایرانی برقرار نماید و در این مسیر هدف ما حمایت رسانه ای از کسب و کارها، ارایه راهکارها برای ارتقای بنگاه ها، بهبود روش ها و استفاده از همه ظرفیت هایی است که در بدنه تولید نهفته است.

در این مسیر بررسی فضای کسب و کار کشور و مهمترین چالش های آن بسیار ضروری است. استفاده از آرای بزرگان اقتصادی و بنگاه ها برای عبور از چالش های موجود در فضای کسب و کار و ارایه راهکارهای موثر به سیاست گذاران مسیر را هموار خواهد کرد.

از سوي ديگر ارائه اطلاعات شفاف و دقيق در خصوص فضاي كسب و كار كشور، نياز فعالان اقتصادي و سرمايه­ گذاران خارجي را در اتخاذ تصميم­هاي راهبردي جهت تعريف ساز و كار اجرايي ورود به كشور رفع خواهد نمود.

مهمترین وظایف و مسئولیت های ما در این مسیر به شرح زیر می باشند:

1.  تبيين و حمایت از مفهم تولید برای دهه آینده که دهه عبور از نفت خواهد بود.

2.  اشاعه و ترويج فرهنگ تولید به عنوان ‌زيربناي محور توسعه و اقتصاد کشور.

3.  هدايت و جهت دهي، پايش، پديدآوردن و انتشار اخبار و گزارش هاي حوزه اقتصاد کلان و اقتصاد بنگاهی.

4.  تقويت ضرورت نگاه حرفه‌اي و تخصصي‌ به حوزه تولید در حوزه رسانه.

5.  اطلاع رساني دقيق، صحيح و به روز از تحولات حوزه تولید کشور.

6.  كاهش شكاف برخورداري فعالان اقتصادي در اقصي نقاط كشور به آخرين اخبار و تحولات اقتصادي و تولیدی با تسهيل امکان دسترسي به اخبار حوزه تولید.

7.  گسترش تعامل هم افزا ميان كليه نهادها، مراکز و فعالان اقتصادي كشور علي الخصوص در حوزه تولید.

8.  توانمندسازي و تغذيه اطلاعاتي فعالان، مديران و سياست گذاران حوزه تولیدی کشور.

9.  ايجاد فضاي مناسب براي ارائه نقد، تحليل و ارائه نظرهاي کارشناسي در حوزه تولید.

10.  ايجاد بستر تسهيم دانش فعالان حوزه تولید.

11.  فراهم کردن زمينه تبادل نظر در موضوعات مهم بين کارشناسان و صاحب نظران حوزه تولید كشور.

12.  ارائه اطلاعات پايه و به روز در زمينه هاي مختلف حوزه تولید

13.  فراهم­آوردن بستر شكل­گيري و توسعه سازمانهاي تولیدمحور

14. حمایت از کسب و کارهای نو، کارآفرینی و هدایت سرمایه ها به حوزه تولید

15. حمایت از بازارهای داخلی به منظور بهبود روش های توزیع کالای ایرانی

16. حمایت و معرفی محصولات تولیدی به مصرف کنندگان ایرانی

17. ارایه مشاوره های اقتصادی به منظور روش های ارتقای درآمد بنگاه ها و کاهش هزینه ها

18. برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران حوزه تولیدی و استفاده از نظرات مدرسین دوره ها برای مدیریت مالی، مدیریت تولید، مدیریت بازاریابی و …