6 راه غلبه بر ترس در مسیر کارآفرینی

مدیریت انتخاب ها، مدیریت منابع، مدیریت انتظارات، مدیریت اهداف و … مهمترین اقداماتی هستند که باید در مسیر کارآفرینی به آنها توجه داشت

به گزارش دیدبان اقتصاد و کسب و کار (Eco Business Watch) به نقل از وبسایت کارآفرینی entrepreneur ایده های بسیار زیادی وجود دارد که افراد می توانند آن را به فرصت های کارآفرینی تبدیل کنند و در آن سرمایه گذاری کنند اما یکی از مهمترین دلایل بالقوه ماندن آن ترس است. در این گزارش 6 روش برای غلبه بر ترس های کارافرینی را مورد اشاره قرار داده ایم که در ادامه می آید:

  • هر تغییر مثبت به انتخاب ما بستگی دارد

افراد اغلب به ضررهای خیالی فکر می کنند و بنابراین به نظر می رسد که همیشه می خواهند روشی برای پیروزی پیدا کنند. افراد بیشتر از اینکه به دستاوردهای ناشی از فعالیت خود تمرکز کنند، روی آنچه ممکن است از دست بدهند تمرکز دارند. اول از همه باید بدانیم که هر وقت تصمیمی گرفتیم چیزی را کنار خواهیم گذاشت. انتخاب بی ضرر فقط در داستان یا خواب امکان پذیر است، بنابراین، اولین قدم این است که بدانیم بهتر بودن مهمتر از عالی بودن است.

  • روی منابعی که در اختیار دارید تحقیق کنید

دسته بندی منابع در اختیار یک کارآفرین از منظر روانشناختی، اقتصادی و اجتماعی اهمیت دارد. سرمایه اول وضعیت سلامت جسمی کارآفرین  است، زیرا ایده های مناسب را کارآفینانی ارایه می کنند که از سلامت جسمی و روحی برخوردارند. این به معنای سرخوشی کامل نیز نیست، بلکه تعادل در روحیات اهمیت دارد تا ر شرایط متعادل روحی بتوان تصمیمات درست و منطقی و ایده های صحیح اتخاذ کرد.

موضوع دیگر مدیریت منابع اقتصادی است؛ منابع مالی، محل های تامین مالی، سرمایه های خرد و خانوادگی، نیروی انسانی در دسترس، استفاده از دانش اقتصادی اطرافیان، استفاده از منزل برای انجام کار به جای اجاره یک دفتر گران قیمت و … همگی مثال هایی از مدیریت منابع اقتصادی هستند.

از منظر اجتماعی نیز ایجاد شبکه های قوی ارتباطات و استفاده از همه موقعیت های موجود در خانواده و دوستان و جامعه، استفاده از فضای مجازی و ظرفیت های آن، استفاده از روش های سنتی و مدرن تبلیغات کسب و کار و … نیز مثال هایی از مدیریت اجتماعی برای تقویت کسب و کار شما هستند.

  • انتظارات را به درستی مدیریت کنید

باید بدانید که مصرف کنندگان کالا و خدماتی که شما تولید می کنید شریک بالقوه شما هستند و از شما انتظار دارند به درخواست های آنان احترام بگذارید. باید چیزی را به مشتری تحویل بدهیم که خواهان آن است و حتی از منظر عاطفی باید قدر مشتری را بدانید. پیشنهاد می شود که از ابتدای تاسیس کسب و کار در مورد موضوعاتی کار کنید که مهم هستند و برای مشتریان شما جذابند. سوژه های جذاب، کالاها و خدمات جذاب و توجه به نیازهای روز مشتریان می تواند در این مسیر مهم باشد.

  • اهداف منطقی تعریف کنید

همان ابتدای کار گمان نکنید قرار است کسب و کار شما زندگی شما را نجات بدهد و یا آینده فرزندان شما را تامین کند و یا شما را میلیاردر کند و … باید بدانید که هر کار احتمال موفقیت و شکست دارد.گام به گام تلاش کنید تا به این اهداف نزدیک شوید و بدانید که سکه کسب و کار دو رو دارد؛ سود و زیان با هم و همراه همند و از طرفی موفق ترین مشاغل نیز با چالش روبرو هستند و مهم مدیریت چالش ها است.

  • این اولین بار نخواهد بود

به خودتان پاداش بدهید و کار خود را تصدیق کنید. روحیه خود را بالا ببرید و با آرامش به تجزیه و تحلیل فعالیت خود بپردازید تا بتوانید هر چه به آن نیاز دارید را شناسایی کنید.

  • بیش از این تأخیر نکنید

ایده هایتان را به تعویق نیندازید. هر ایده ای را در همان زمان که به ذهنتان آمد عملی کنید زیرا به تعویق انداختن ایده های جذاب می تواند باعث ترس شما در عملی کردن آنها شود و یا باعث شود اهمیت آن ایده به تدریج در نگاهتان کمرنگ شود. از سوی دیگر هر بار که ایده ای را به عقب بیندازید بخشی از توانایی خود و انگیزه خود را از دست می دهید و کم کم عادت می کنید که اجباری برای انجام دادن ایده ها وجود ندارد و این پاشنه آشیل ایده ها است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.